כנס השנתי מטעם מרכז השלטון המקומי
להמשך קריאה...-
תוכניות כנסים בנושא אנליזה
-
למה צריכים מודיעין עסקי תחרותי בארגונים?
-
תיעוד כנסים – כנס מידע 2010 – המלצותי לימי עיון
-
עולם הרשתות החברתיות – אחזור מידע
-
תיעוד כנסים בפימ”ת הפורום למודיעין עסקי תחרותי בישראל
-
תיעוד כנסים – כנס מידע 2011
-
הפורום הישראלי לעירוניות, הצטרפו לדף הפייסבוק
-
לפי איתן אטיה מנכ”ל פורום ה – 15 של הערים – עיר חכמה זה מושג מסוכן
-
Smart Cities It’s All About the Peaple – כנס ערים חכמות
התפתחות עיר חכמה בשיח בכנסים
מרץ, 2022
-
20 מרץ
מדריך אינסטגרם לספריות 2022
בשנת 2021 הגיע מספר המשתמשים החודשיים באינסטגרם ל-4.5 מליון איש מתוכם 2.3 מיליון משתמשים יומיים. השימוש בסטורי הינו פופולרי ביותר, כ-3.6 מיליון משתמשים חודשיים ו-1.8 מיליון פעילים באופן יום יומי. כמו כן, הישראלי הממוצע מבלה באינסטגרם כ-2.6 שעות ביום. אם בעבר הפלטפורמה היתה מזוהה בעיקר עם בני הנוער הרי היום …
להמשך קריאה... -
14 מרץ
מדריך פייסבוק לספריות 2022
למרות חילוקי הדעות סביב הרשת החברתית פייסבוק מספר המשתמשים בפלטפורמה ממשיך לעלות. בישראל פייסבוק הינה הרשת החברתית הפופולרית ביותר עם 6.18 מליון משתמשים רשומים והיא מהווה את הזירה העיקרית לשיווק שירותי הספריות הציבוריות. ממחקר שערכתי על יישום טכנולגיות ווב 2.0 בספריות הציבוריות בישראל נמצא כי בעוד שספריות ציבוריות ברחבי העוולם עושות …
להמשך קריאה...
ינואר, 2022
-
13 ינואר
אנליזת מידע ברשויות מקומיות
מה תפקידו של אנליסט המידע ברשות המקומית, ולמה צריך מנתחי מידע בשלטון המקומי?
להמשך קריאה...
אוקטובר, 2021
יולי, 2021
-
25 יולי
רשויות מקומיות נקנסו על ידי משרד המשפטים כי הפרו את חוק הגנת הפרטיות
רשויות מקומיות מחזיקות כמות אדירה של מידע, ביניהם רישומי תושבים, שיבוצי ילדים למוסדות חינוך, הטבות לתושבים, נתוני תכנון, נתונים על העסקים הפועלים בתוכן, נתוני פניות מוקד ועוד ועוד.פעמים רבות קורה מצב בו יש מאגרי מידע עם חפיפה בין סוגי התוכן והרשומות של המאגר. האתגרים בשימוש בנתונים שמספקות רשויות מקומיות לא …
להמשך קריאה...
מאי, 2021
-
3 מאי
כישלון הטיפול בנהלים באסון מירון
כשלים בנהלים מסתיימים באסונות. אסון מירון דוגמה לחוסר סינכרון ואי סדר שנובע מאי הטמעה של נהלים.
להמשך קריאה... -
2 מאי
למה יש מנהלים שלא מקבלים החלטות על בסיס מידע?
למרות שיש הרבה מאוד מידע מנהלים לעיתים רבות מקבלים החלטות על בסיס מידע חלקי ומצומצם.
להמשך קריאה...
יולי, 2020
-
4 יולי
החיפוש – בין חיפוש ברשת האינטרנט לחיפוש על פי אושו
מנועי החיפוש (גוגל) כהתגשמות הפנטזיות העתיקות של המין האנושי בחיפוש והחיפוש על פי אושו. החיפוש מרתק אותנו כל כך, אנו מבלים חלק נכבד מחיינו בחיפוש אחר משהו. חיפוש אחר אושר, מידע, חפצים, אהבה. “אני מחפש את עצמי” ו”אני לא מוצא את עצמי” הן רק שתיים ממגוון קלישאות הקשורות לחיפוש. ובמה דומה החיפוש במנועי החיפוש לחיים …
להמשך קריאה... -
4 יולי
מידענים מנהלים שיחות מקוונות
המידענים הופכים להיות מנהלי שיחות מקוונות ברשת האינטרנט המידענים משנים את עבודתם ממפיקי דוחות מידעניים ומנהלי תוכן בפורטלים למנהלי שיחות מקוונות ברשת האינטרנט. ניהול שיחות הוא היכולת להנגיש את הקולות האנושיים השונים כפי שהספרנים אחראים לארגון משאבי מידע הדיגיטליים, הספרים וכתבי העת בקטלוג הספרייה. המושג “שווקים הם שיחות” המושג “שווקים …
להמשך קריאה... -
4 יולי
תוכניות כנסים בנושא אנליזה
כנס מטעם הפורום הישראלי למודיעין תחרותי (פימ”ת) ומכון היצוא להסתייע באנליסט להשלמת הפאזל המודיעיני בהשתתפות מרצה אורח מחו”ל : Mr Frank Buytendjik , אנליסט בכיר של חברת GARTNER, חברת המחקר המובילה בעולם בתחומי ההייטק- ICT הבסיס המקצועי לפעילותן של אלפי חברות מחקר הפועלות בעולם הנם האנליסטים. האנליסטים הנם מומחיםלתחומם והם נמצאים במגע שוטף עם כל “השחקנים” …
להמשך קריאה... -
4 יולי
“מודיעין עסקי תחרותי ככלי מסודר לקבלת החלטות”
מאמר שכתבתי בשנת 2005 , ועדיין רלוונטי, אך כפי שקורה הרבה ברשת האינטרנט הוא הורד וחבל… המאמר התפרסם בניוזלטר בנושא התנהלות עסקית נבונה, המכללה העסקית של איגוד לשכות המסחר. גיליון 2 דצמבר, 2005. “מודיעין עסקי תחרותי ככלי מסודר לקבלת החלטות” בעסקים נדרשים לקבל החלטות מדי יום ובתכיפות רבה. למעשה, כל אימת …
להמשך קריאה... -
4 יולי
הטרנד החדש – משחקים את העתיד וצופים את השינויים בהווה במישחוק
שימוש במשחקים לצרכים ארגוניים הפך לטרנד מוביל. הרעיון מאחורי השימוש במשחקים הוא להפוך פעולות שיגרתיות או שבלוניות לעשייה חוויתית, תוצאתית ותחרותית בין העובדים. משחקים משמשים גם ככלי לקבלת החלטות. בדרך כלל בחברות עסקיות מתמודדים מקבלי ההחלטות בתמיכת אנשי המודיעין התחרותי ואנליסט המידע בתכנון האסטרטגיה העסקית הנכונה והמתאימה ביותר לפעילות החברה. …
להמשך קריאה... -
4 יולי
התפיסה הארגונית היפנית ומודיעין עסקי תחרותי
מודיעין תחרותי מהווה גורם מרכזי בהצלחתן של חברות, זאת מאחר ואיסוף מידע הוא קריטי לפעילות עסקית ולקבלת החלטות. איסוף המידע מתבצע ממקורות מידע מגוונים וחשוב להתייחס לכל גורם אפשרי המספק מידע. המודיעין התחרותי משלב תובנות המבוססות על מידע פנימי של החברה ומידע חיצוני אודות הסביבה והשוק העסקי בו החברה פועלת. …
להמשך קריאה... -
4 יולי
איסוף מידע – מקורות ראשוניים ומשניים
עבודת מודיעין עסקי תחרותי מבוססת על מגוון נרחב של מקורות מידע. חלק מאיכות תוצר המודיעין הינו מגוון מקורות המידע, כמות והחשוב ביותר גם איכות המידע. מקורות משניים-הם מקורות הנמצאים בידי הציבור וניתן למצוא את המידע במאגרי מידע עסקיים, אקדמיים ועוד, ברשת האינטרנט באתרים רשמיים ואף ברשתות חברתיות. מקורות ראשוניים- מקורות …
להמשך קריאה... -
4 יולי
אתיקה במודיעין עסקי תחרותי
רכישת מודיעין תחרותי (CI) היא פעילות אסטרטגית חשובה שנועדה לסייע לארגונים להעריך מגמות המתעוררות בסביבות העסקיות שלהם ואת היכולות ואיומים מצד המתחרים שלהם ( Kahaner, 1996 פיצפטריק, 2000; פולד, 1985 1995; פיצפטריק ובורק, 2001). כדי להקל על פעילויות הערכתם, מנהלי ה – CI לעתים קרובות ינסו להשיג מידע על היכולות …
להמשך קריאה...