כנס ותערוכת המידע 2018, הוא האירוע המרכזי והיוקרתי של תעשיית המידע בישראל. הכנס מייזומה ובארגונה של חברת טלדן, יתקיים זו השנה ה-33 ברציפות בין התאריכים 14-16 במאי 2018 במלון הילטון תל אביב.
התפתחויות טכנולוגיות משמעותיות וחדשנות בתחום המידע והתעשייה הדיגיטלית יצרו עושר עצום של נושאים ותחומים רלוונטיים לדיון. הכנס מהווה זירה להתעדכנות מקצועית וישתתפו בו מיטב המומחים בישראל, לצד מומחים ממגזרי המידע המובילים באירופה ובארה”ב.
ימי העיון, הסדנאות והמושבים המתוכננים יעסקו בן השאר בתחומים הבאים:
עולם המידע 2018: חדשנות, תכנים, טכנולוגיות ויישומים – הזדמנויות ואתגרים, מגה טרנדס בעולם המידע 2018, צ’אט בוטים- שער הכניסה לעולם הדיגיטלי, עידן ה- Fake Content, “הצלף המידעני”- מידענות מכוונת מטרה, מידענות בעולם הסורסינג הגלובלי, כתיבה שיווקית ו Storytelling, מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) בספריות רפואיות ומדעיות, Open Science & Big Data, תרבות פתוחה וגלאם בעידן הדיגיטלי, סדנת ויקיפדיה, מידע לתעשייה, ארכיונים דיגיטליים, חקר שורשים ועוד.
מאפייני הכנס העיקריים:
- מספר מציגים: כ- 40
- מספר מרצים: כ- 150
- מספר ימי עיון, סדנאות ומושבים: 15
- כמות משתתפים משוערת: 1200
יום העיון: מגה טרנדס במידענות 2018 יתקיים ביום ב’ 14.5.2018 במלון הילטון תל-אביב משעה 09:00 עד השעה 17:00
Mega Trends בעולם המידע 2018
יו”ר: ד”ר ענת קלומל-צוייג, האוניברסיטה הפתוחה ובר-אוריין – מידענות
בכל פעם נוצר טרנד חדש שסוחף אחריו את העולם ומשפיע כמעט על כולם. מדינות, ערים, עסקים ואנשים משנים את התנהגותם בעולם חכם יותר, מקושר ומחובר.
צופים ב – Story באינסטגרם, פייסבוק או וואטסאפ? ב – live או במהלך 24 השעות האחרונות ומגלים את הטרנד הבא… עוקבים אחרי האקו סיסטם הדיגיטלי על ידי שימוש וניתוח הרשתות החברתיות – המגמות בתחומי העניין בפייסבוק, גרף הידע בגוגל פלוס, גרף הבידור ביוטיוב, תפוצת החדשות בטוויטר, התפתחות המקצועות בלינקדאין והמסחר בפינטרסט.
קמפיין ה – #MeToo הוויראלי משנה את החברה המערבית והופך למגה טרנדס בזכות עוצמת הנשים הדיגיטליות. כמומחי מידע אנו צריכים להבין כיצד לאתר את המגה טרנדס שישפיעו עלינו היום ובעוד 5 שנים.
מושב א’: |
מרצה אורח |
|
09:00-10:15 |
תבונה ויצירתיות במאה ה 21ד”ר אייל דורון |
|
10:15-10:45 |
הפסקת קפה |
|
מושב ב’: |
קליידוסקופ טרנדים – מידענות |
|
10:45-11:10 |
ניתוח מגה טרנדס על ידי מידענים –מתיאוריה לכלים לאיתור טרנדים(ניצול Google Searcher )ד”ר ענת קלומל צוייג, האוניברסיטה הפתוחה ובר-אורייןמגמת לימודים בתיכונים “גילוי ואיתור מידע דיגיטלי” –מתכוננים לתפקידים ביחידות המודיעין בצה”לד”ר אורית צייכנר, משרד החינוך |
|
11:10-11:30 |
טרנדים בעיצוב דיגיטלי – הוויזואליזציה המנצחתסיגל רק וינטה, סיגלונה |
|
11:30-11:50 |
ענווה אינטלקטואלית במידענות לצרכי חדשנותפורצת דרךליאת רוזנר, מידענית |
|
11:50-12:10 |
Storytelling דיגיטלי שמניע את העולםד”ר שולי לינדר ירקוני, נופי תרבות |
|
מושב ג’: |
#MeToo – מאבק המינים ברשתות החברתיות |
|
12:10-12:30 |
נשים ונערות מעריצות את דעא”ש דיגיטליד”ר גלית בן ישראל, המכללה האקדמית בית ברל ונאט”ו |
|
12:30-12:40 |
עוצמתן של נשות סרטי דיסני ברוח MeToo#משי אייד, ynet ו”יום בהיסטוריה” |
|
12:40-13:10 |
פאנל מגה טרנדס – עוצמתן של נשים בעידן הדיגיטלמנחה: ד”ר ענת קלומל-צוייג, פוליטיקאית מקומית דיגיטלית
|
|
13:10-14:30 |
הפסקת צהריים |
|
מושב ד’: |
מגה טרנדס המשפיעים על הארגונים |
|
14:30-15:00 |
ארגז קוסמים למגה מידעניםאיגור יבדוסין, Infotarget |
|
15:00-15:30 |
תובנות ארגוניות מביג דאטה, בוטים ו – Deep Learningגיל ביקל, SAP |
|
15:30-16:00 |
חווית עובד בעידן הדיגיטלי – Employee Experienceגלית גנאור, Social Knowledge |
|
16:00-16:30 |
לא לאחר את הרכבת – משרד המשפטים מנגיש“רשימות מגשרים” לציבוררחלי בר-נתן, משרד המשפטים |
|
16:30-17:00 |
הפסקת קפה |
|
קהל יעד |
מידענים, מומחי מידע, מנהלי ידע, עורכי תוכן, ספרנים. |