fbpx
ראשי | פורטל | מדריך אינסטגרם לספריות 2022

מדריך אינסטגרם לספריות 2022

בשנת 2021 הגיע מספר המשתמשים החודשיים באינסטגרם ל-4.5 מליון איש מתוכם 2.3 מיליון משתמשים יומיים. השימוש בסטורי הינו פופולרי ביותר, כ-3.6 מיליון משתמשים חודשיים ו-1.8 מיליון פעילים באופן יום יומי. כמו כן, הישראלי הממוצע מבלה באינסטגרם כ-2.6 שעות ביום. אם בעבר הפלטפורמה היתה מזוהה בעיקר עם בני הנוער הרי היום הגיל הממוצע של משתמשי הפלטפורמה עלה והיא פופולרית גם בקרב בני 25-34. במחקר שערכתי על יישום טכנולגיות web 2.0 בספריות הציבוריות בישראל נמצא כי בעוד שספריות ציבוריות ברחבי העוולם עושות שימוש במגוון טכנולוגיות ווביות לשיווק שירותי הספריה שלהן , רק אחוז אחד מהספריות הציבוריות העושות שימוש ברשתות החברתיות לצורך שיווק עושות זאת באינסטגרם. מסטטיסטיקות שנעשו עולה כי כחמישים אחוז מהאנשים מבקרים באתר לאחר שראו מוצר או שירות באינסטגרם. לנתון הזה רלונטיות לספריות כיוון שהאוסף, השירותים והאירועים שלנו הם המוצרים שלנו, הקידום באינסטגרם יכול להביא קהלים חדשים לספרייה.

אלגוריתם אינסטגרם לשנת 2022

אינסטגרם משתמשת באלגוריתמים עבור הפיד, הסטוריז והרילס (Reels).

האולגוריתם של הפיד באינסטגרם מדרג את הפוסטים לפי הקריטריונים הבאים:

  • התנהגות קודמת ותחומי עניין של העוקבים. גולשים שאוהבים ומגיבים על פוסטים הכוללים ספריות, ספרים, קריאה או שירותים קשורים יראו את התוכן של הספרייה באינסטגרם.
  • תדירות השימוש. אינסטגרם מתייחסת לתדירות העלאת הפוסטים של הספריה וכן לאינטרקציה שהספרייה מקיימת עם פוסטים של אנשים אחרים.
  • מספר וסוג החשבונות שהספריה עוקבת אחריהם.
  • אינסטגרם תעניק טווח הגעה אורגני (לא ממומן) ארוך יותר לפוסטים העוסקים בנושאים פופולרים.

האלגוריתם של הסטורי באינסטגרם מדרג את התוכן של הספריה לפי הקרטריונים הבאים:

  • מתי לאחרונה הסטורי פורסם, משמעות הדבר היא שהספרייה צריכה לשתף סטוריז בתדירות גבוה בשעות שונות של היום, כדי להבטיח שהסטורי ימשיך להופיע באפליקציית העוקבים שלה.
  • עד כמה נעשה שימוש בכלים יצרתיים בסטורי. שימוש במדבקות, יצירת סקרים או הוספת קישורים יאותתו לאולגריתם שהתוכן שלך ראוי לטווח הגעה גבוה יותר                                                     
  • תדירות שיתוף של שידורים חיים, העלאת שידור חי באינסטגם מעלה את הפרופיל לחלק העליון של הניוז פיד.

האלגוריתם של הרילס (Reels):  הרילס מאפשר יצירת סרטונים קצרים בסגנון טיקטוק המותאמים לקהל היעד של הספריה. האלגוריתם מדרג את סרטוני הוידיאו לפי הקרטריונים הבאים:

  • תדירות המעורבות של הגולשים כגון, הוספת לייק, או שיתוף של הסרטונים.                  כדי להגביר את המעורבות הגולשים כדי לשתף את ה-Reel בסטורי ובפיד של אינסטגרם הספרייה.
  • שימוש בהאשטאג רלוונטיים.
  • שימוש ברצועת אודיו פופולרית.
  • איכותת הסרטון – האם הסרטון ברזולוציה גבוהה.
  • האם קיים ווטרמרק (watermark) סימן היכר מסחרי מפלטפורמה אחרת, כגון טיקטוק. אם כן הרילס יקבל טווח הגעה נמוך יותר.

בהתחשב בכל שיקולי האלגוריתם להלן שלוש דרכים להגביר את טווח ההגעה של חשבון האינסטגרם של הספריה בשנת 2022.

בפרסום בפיד של אינסטגרם רצוי להתמקד בסרטוני וידאו ובפוסט קרוסלה.                            בעקבות הפופולריות הגוברת של סרטונים באינטרנט, ומתוך רצון להתחרות בטיקטוק וביוטיוב אינסטגרם תעניק יותר נראות ומעורבות לסרטונים.כמו כן רצוי להעלות פוסט קורוסלה המכיל יותר מתמונה אחת כיוון שהוא מקבל כחמישה אחוז יותר מעורבות מפוסטים של תמונה בודדת בפיד. כדי להביא למעורבות גבוהה בחשבון האינסטגרם של הספריה ניתן לשלב את התוכן בפיד, לדוגמא, פוסט קרוסלה הכולל סרטונים קצרים מהרילס וכמה תמונות סטילס רלוונטיות.

פרסום פוסטים בסטוריז על בסיס יומיומי. הפופולריות של הסטורי גבוה ביותר לכן חשוב ללהעלות לפחות פוסט אחד ביום וכן לשתף אותו בסטוריז של פייסבוק. זוהי דרך מצוינת להפיק את המרב מזמן ומשאבים מוגבלים, בנוסף פייסבוק מגבירה את החשיפה לתוכן אורגני לעושים שימוש בשתי הפלטפורמות שלהם.

להלן מספר טיפים שיעזרו למקסם את המעורבות בסטורי של הספריה.

  • רצוי לפרסם לא יותר מחמש שקופיות ביום. שיעורי המעורבות יורדים משמעותית ברוב החשבונות עם יותר מחמש שקופיות.                                                                                                     
  • יצירת מדריכים שיעזרו לאנשים להשתמש בשירותי הספרייה.
  • שיתוף תוכן שנוצר על ידי משתמשים.
  • הוספת קישורים לסטורי. ניתן לעשות זאת על ידי לחיצה על האייקון של הסטיקרים ולחיצה על הסטיקר של “link” (קישור) והזנת הקישור אליו יפנה הסטיקר.  כדי להוסיף  “קריאה לפעולה” (call to action) כגון “למידע נוסף”, “להצטרפות” ועוד.
  • שימוש במדבקות כדי לגרום לאינטראקציה עם העוקבים, לשאול שאלות, ליצור סקרים ולעודד צופים להגיב ולשלוח תמונות קשורות כתגובה לסטורי.
  • הוספת מוזיקה יכולה להבליט את הסטורי.

שימוש בתזמון שידורים חיים באינסטגרם לקידום אירועי ספריה מקוונים.                     אינסטגרם הוסיפה תכונת תזמון שידורים חיים במטרה להעלות את מעורבות המשתמשים באפליקציה. ניתן ליצור תזמון לשידור החי (live) והמשתמשים יוכלו לקבל תזכורת ביום השידור. השידורים החיים באינסטגרם יוכלו להיות מתוזמנים עד ל-90 הימים הבאים והתזמון יכלול תיאור, כותרת ושימוש בתגים. בצורה זו אפשר לקדם את השידורים בקרב קהל העוקבים.

תדירות העלאת פוסטים באינסטגרם: מומלץ להעלות פוסט לסטורי על בסיס יומיומי והעלאת פוסט לפיד או יצירת סרטון ברילס לא יותר מפעמים בשבוע. אין יום או שעה מועדפים לפרסום, הדבר המעשי ביותר לעשות הוא לבדוק את ה –  insight בדף הספרייה ולפרסם כאשר קיימת מעורבות גבוהה בתוכן של הדף. רצוי לבדוק את התובנות פעם בחודש.

אורך פוסט באינסטגרם. עבור פוסטים בפיד רצוי שאורך הפוסט לא יעלה על עשר מילים. אין כמות טקסט מומלצת עבור הסטוריז והרילס אולם ככל שמוסיפים יותר טקסט כך הגודל שלו קטן לכן רצוי להקפיד על טקסטים קצרים וקריאים.

תמונות באינסטגרם. גודל תמונה בפיד הינו 1080X1080 פיקסל, יחס רוחב גובה 1:1.                    התמונה המושלמת עבור הסטורי והרילס הינה 1080X1920 פיקסל יחס רוחב גובה 9:16 .

מדדי הצלחה באינסטגרם.  אינסטגרם תציג נתונים אנליטיים רק עבור תוכן שנוצר לאחר המרה לפרופיל עסקי. על ידי הקשה על סמל התפריט בפינה השמאלית העליונה של הפרופיל ולחיצה על כפתור ה – Insights ניתן לראות לאיזה סוג של פוסטים היו הביצועים הטובים ביותר. בנוסף ניתן לסנן לפי מדדים כמו לייקים, טווח הגעה ותגובות.

ולסיום נוכל לעשות שימוש בכלי חינמי בשם SnapWidget לצורך הטמעה אוטומטית של הפוסטים האחרונים באינסטגרם, טוויטר או פייסבוק באתר או בבלוג של הספריה. הנראות של הפוסטים מדהימה והם עוזרים לאתר להיראות מקצועי יותר כמו כן הם מגבירים מעורבות.

המאמר מבוסס על כתבה באתר information-world ובבלוג Super Library Marketing

כדאי לראות גם את זה

תוכניות כנסים בנושא אנליזה

כנס מטעם הפורום הישראלי למודיעין תחרותי (פימ”ת) ומכון היצוא להסתייע באנליסט  להשלמת הפאזל המודיעיני בהשתתפות מרצה …

איסוף מידע – מקורות ראשוניים ומשניים

עבודת מודיעין עסקי תחרותי מבוססת על מגוון נרחב של מקורות מידע. חלק מאיכות תוצר המודיעין …

כתיבת תגובה