fbpx

ללמוד יזמות

החיפוש – בין חיפוש ברשת האינטרנט לחיפוש על פי אושו

מנועי החיפוש (גוגל) כהתגשמות הפנטזיות העתיקות של המין האנושי בחיפוש והחיפוש על פי אושו. החיפוש מרתק אותנו כל כך, אנו מבלים חלק נכבד מחיינו בחיפוש אחר משהו. חיפוש אחר אושר, מידע, חפצים, אהבה. “אני מחפש את עצמי” ו”אני לא מוצא את עצמי” הן רק שתיים ממגוון קלישאות הקשורות לחיפוש.  ובמה דומה החיפוש במנועי החיפוש לחיים …

להמשך קריאה...

מידענים מנהלים שיחות מקוונות

המידענים הופכים להיות מנהלי שיחות מקוונות ברשת האינטרנט המידענים משנים את עבודתם ממפיקי דוחות מידעניים ומנהלי תוכן בפורטלים למנהלי שיחות מקוונות ברשת האינטרנט. ניהול שיחות הוא היכולת להנגיש את הקולות האנושיים השונים כפי שהספרנים אחראים לארגון משאבי מידע הדיגיטליים, הספרים וכתבי העת בקטלוג הספרייה. המושג “שווקים הם שיחות” המושג “שווקים …

להמשך קריאה...

תוכניות כנסים בנושא אנליזה

כנס מטעם הפורום הישראלי למודיעין תחרותי (פימ”ת) ומכון היצוא להסתייע באנליסט  להשלמת הפאזל המודיעיני בהשתתפות מרצה אורח מחו”ל :  Mr Frank Buytendjik   , אנליסט  בכיר של חברת GARTNER, חברת המחקר המובילה בעולם בתחומי ההייטק- ICT הבסיס המקצועי לפעילותן של אלפי חברות מחקר הפועלות בעולם הנם האנליסטים. האנליסטים הנם מומחיםלתחומם והם נמצאים במגע שוטף עם כל “השחקנים” …

להמשך קריאה...

“מודיעין עסקי תחרותי ככלי מסודר לקבלת החלטות”

מאמר שכתבתי בשנת 2005 , ועדיין רלוונטי, אך כפי שקורה הרבה ברשת האינטרנט הוא הורד וחבל…  המאמר התפרסם בניוזלטר בנושא התנהלות עסקית נבונה, המכללה העסקית של איגוד לשכות המסחר. גיליון 2 דצמבר, 2005.     “מודיעין עסקי תחרותי ככלי מסודר לקבלת החלטות” בעסקים נדרשים לקבל החלטות מדי יום ובתכיפות רבה. למעשה, כל אימת …

להמשך קריאה...

התפיסה הארגונית היפנית ומודיעין עסקי תחרותי

מודיעין תחרותי מהווה גורם מרכזי בהצלחתן של חברות, זאת מאחר ואיסוף מידע הוא קריטי לפעילות עסקית ולקבלת החלטות. איסוף המידע מתבצע ממקורות מידע מגוונים וחשוב להתייחס לכל גורם אפשרי המספק מידע. המודיעין התחרותי משלב תובנות המבוססות על מידע פנימי של החברה ומידע חיצוני אודות הסביבה והשוק העסקי בו החברה פועלת. …

להמשך קריאה...

איסוף מידע – מקורות ראשוניים ומשניים

עבודת מודיעין עסקי תחרותי מבוססת על מגוון נרחב של מקורות מידע. חלק מאיכות תוצר המודיעין הינו מגוון מקורות המידע, כמות והחשוב ביותר גם איכות המידע. מקורות משניים-הם מקורות הנמצאים בידי הציבור וניתן למצוא את המידע במאגרי מידע עסקיים, אקדמיים ועוד, ברשת האינטרנט באתרים רשמיים ואף ברשתות חברתיות. מקורות ראשוניים- מקורות …

להמשך קריאה...

אתיקה במודיעין עסקי תחרותי

רכישת מודיעין תחרותי (CI) היא פעילות אסטרטגית חשובה שנועדה לסייע לארגונים להעריך מגמות המתעוררות בסביבות העסקיות שלהם ואת היכולות ואיומים מצד המתחרים שלהם (  Kahaner, 1996 פיצפטריק, 2000; פולד, 1985 1995; פיצפטריק ובורק, 2001). כדי להקל על פעילויות הערכתם, מנהלי ה –  CI לעתים קרובות ינסו להשיג מידע על היכולות …

להמשך קריאה...

מודיעין עסקי בענף הספורט

מודיעין עסקי תחרותי גם בספורט עושים כסף בענף הספורט  תעשיית הספורט היא נחשבת לתעשייה חדשה משנות ה- 60 אשר התפתחה מאוד ומגלגלת הרבה מאוד כסף בעולם. מחזורי ההכנסות שמייצר הספורט מקורו בזכויות פרסום, שידור בטלויזיה,  ספונסרים, רכישת קבוצות על ידי משקיעים, קניית שחקנים, העברת שחקנים מקבוצה אחת לקבוצה אחרת, השקעה …

להמשך קריאה...

כנס מידע 2016 – מהפכת הנתונים המדעיים הפתוחים

עמיתים יקרים , כנס ותערוכת המידע 2016, הוא האירוע המרכזי והיוקרתי של תעשיית המידע בישראל. הכנס מייזומה ובארגונה של חברת טלדן, יתקיים זו השנה ה-31 ברציפות בין התאריכים: 23-25 במאי 2016 במלון הילטון תל אביב. הכנס מהווה הזדמנות מקצועית למצוא שותפים עסקיים פוטנציאלים, לקיים מפגשים אישיים, לחלוק ידע ולמצוא פתרונות …

להמשך קריאה...

למה צריכים מודיעין עסקי תחרותי בארגונים?

מודיעין עסקי תחרותי הינו איסוף וניתוח של מידע על חברות, שווקים ואנשים הפועלים בתחום, אשר מאפשרים לדרגים הגבוהים לקבל החלטות עסקיות טובות יותר ולספק פתרונות לסוגיות ספציפיות. מודיעין עסקי אינו בהכרח ריגול, אלא איסוף מידע רלוונטי לשיפור היכולת לקבל החלטות משמעותיות. השימוש במודיעין עסקי מסייע לאיסוף מידע על המתחרים:  איסוף מידע …

להמשך קריאה...

ריגול תעשייתי או מודיעין תחרותי – מנקודת מבט תוקף ומתגונן

להעמיק ולהבין מה זה ריגול תעשייתי או ריגול עסקי  “ידע הוא כוח” הינו התמצית למודיעין עסקי-תחרותי, אולי יותר נכון “ידע הוא מכפיל כוח”. בשביל לשרוד בעולם העסקים צריך להכיר את המתחרים שלך ולהיות בעלי יתרון תמידי וגם להכיר את האיומים שיכולים להשפיע על פעילות החברה. על כן איסוף מודיעין תחרותי …

להמשך קריאה...

אתיקה במודיעין עסקי תחרותי

אתיקה במודיעין עסקי – מציאות או שאיפה?בעידן שבו “מידע עסקי” הוא גורם מרכזי להשגת יתרון תחרותי, צריך לשים לב אפוא עובר הקו שהופך אותו ל”ריגול תעשייתי” מודיעין עסקי הינו חלק לגיטימי מהפעילות העסקית של מרבית החברות ריגול תעשייתי נחשב לעבירה פלילית (בין השיטות: האזנות סתר, מעקבים, גניבת מסמכים, שוחד, חפרפרות ועוד) מודיעין עסקי …

להמשך קריאה...

שירותי מידענות ומודיעין עסקי תחרותי במיקור חוץ

תחום המודיעין תחרותי הינו דיסציפלינה עצמאית. זו פונקציה ארגונית המבוצעת על-ידי החברה עצמה או על-ידי קבלני מודיעין תחרותי חיצוניים (מיקור חוץ) מטעמה, המשמשת לצורך שיפור קבלת החלטות ועמדות עסקיות לגבי השוק והתחרות.אסטרטגיה חשובה זו של איסוף מידע על מתחרים נועדה לסייע לארגונים להעריך מגמות המתעוררות בסביבות העסקיות שלהם, את היכולות …

להמשך קריאה...

קורסים אקדמיים בתחום המודיעין עסקי תחרותי

הפוסט פורסם בשנת 2017, 8.8.2017 וזכה ל 1344 צפיות. בשנים האחרונות קורסי “מודיעין עסקי תחרותי” מתווספים יותר ויותר לתוכניות הלימודים במנהל עסקים. אני למדתי במכללה האקדמית פרס, במכון לב – בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים בחוגים למנהל עסקים והיום אני מלמדת את הקורס במכללה האקדמית בית ברל בחוג ללימודי מידענות. …

להמשך קריאה...

מידענים הזהרו מרשלנות מידענית

רשלנות מידענית בהגשת דו”ח מידעני ללא הצגת הסימוכין או הערות על מקורות מידע עלולה להגיע לבית המשפט. הגשת דו”ח מידעני מבוסס על אחריות מקצועית שמתבטאת בהערכת המידע ומקורות המידע המוצגים במסמך עצמו. רשת האינטרנט מלא אי דיוקים, קונספרציות, שקרים, לשון הרע, ספאם, בילבולים, אך למרות כל אלו אנחנו עדיין מחפשים …

להמשך קריאה...