fbpx
ראשי | מודיעין עסקי תחרותי | ניוזלטר “אינטליג’נס” גיליון מס’ 8

ניוזלטר “אינטליג’נס” גיליון מס’ 8

במסגרת פעילותי בועדת ההיגוי של פימ”ת , הפורום למודיעין עסקי תחרותי ומטעם מכון היצוא הישראלי, אני עורכת התוכן של הניוזלר “אינטליג’נס” , שבו אני משלבים מאמרים הרלוונטים לתחום המודיעין התחרותי ותורמים להתפתחות התחום. 

הניוזלטר פורסם באוקטובר 2010 . הקישורים אינם עובדים כי אתר מכון היצוא עבר לאתר אינטרנט חדש. בקרוב התכנים יועלו לרשת.

קישור לניוזלטר “אינטליג’נס” , גיליון מס’ 8 

לדוגמה, במאמר “אבני דרך להקמת מערך מודיעין תחרתי בחברה” , יריב בן זכרי בהרצאתו מדבר על הקושי במציאת משתפי פעולה לפעילות מודיעין תחרותי, אך עם הזמן הוא הצליח לפתח יחידה המסוגלת לתרום למקבלי ההחלטות ולפתח מדדים ופרמטרים למדידה של שוק. 

קישור למאמר

טובי חבה, מספרת על דרכי ההפצה של התוצרים בצורה של ניוזלטר המותאם לצרכי המידע בארגון ומתייחס לשוק התחרותי ומתבסס על מקורות מידע מהימנים שנבדקים על ידי אנשי המודיעין התחרותי. 

קישור למאמר

מאמר אחר מספר על חברת Frost & Sullivan , חברה בינלאומית המפיקה מחקרי שוק ומספקת שירותי מודיעין תחרותי בצורה של מיקור חוץ , ולטענתם חברות קורסות כי אינן מתעכנות את המוצרים שלהם למגמות השוק המאופיינות בשינויים טכנולוגיים זריזים. 

קישור למאמר

גל מסינגר , כמי שהקים והפעיל מערך מודיעין תחרותי בחברה רב לאומית טוען כי עיקר השימוש נעשה במקורות אנוש פנים אנושיים והאתגר לזקק את המשימה ולהבינה בצורה המיטבית. 

קישור למאמר

הרצאה מרתקת שלאלי שוחט, תוקצרה בניוזלטר אינטליג’נס. אלי שוחט מדגיש את פעילות המודיעין והמידענות בתהליכי רכישה של חברות (מיזוגים ורכישות). שיתוף פעולה הדוק בין הגורמים בשלבים השונים ובאיסוף המידע תורמים מאוד להצלחת הרכישה. 

קישור למאמר

 אבנר ברנע מעדכן אותנו כל שנה בכנסים בינלאומיים בתחום המודיעין תחרותי – דו”ח סיכום של  

SCIP European Summit 2009

הוא מציג את השינויים , תפיסות חדשות וגם מסכם דוגמאות מפעילות של פונקציות של מודיעין תחרותי בחברות בעולם. 

בכל שנה הדו”ח של אבנר ברנע מעמיק וחשוב לאנשי מקצוע להבין על מה מדברים בכנסים. 

בניוזלטר יש קישור לדו”ח 

כיום מדברים יותר ויותר על השימוש ברשתות חברתיות ולכן המאמר “פיתוח עסקי או מודיעין תחרותי בצורה מושכלת מרשתות חברתיות ” , בו מתוארת תפיסתו ופעילותו של היזם הסידרתי באינטרנט ארי גוטסמן . 

מאמר חשוב ומעניין מבחינת תפיסת העבודה עם רשתות חברתיות. 

ואמירתו המעניינת של צ’אק קליין , מנכ”ל חברת “אמקון” , “אם אתה לא חבר בקבוצות ברשת לינקדאין , אתה לא קיים” , אומרת הרבה מאוד על עבודת אנשי המודיעין התחרותי. 

בניוזלטר קישור למצגת הרצאתו במסגרת כנס מידע 2010 ביום עיון “עולם הרשתות החברתיות – אחזור מידע”. 

וד”ר טליה פלד מרכוס, כתבה מאמר מרתק על מודל ארבעת הממדים של האינטראקציה המקוונת מאווטר ועד פייסבוק. 

האם התפיסות של אנונימיות שאנשי מודיעין כל כך מדגישים עדיין רלוונטי בעידן של היום? 

קישור למאמר 

בניוזלטר הנוכחי גם מתייחסים להיבטים נוספים שהמודיעין התחרותי יכול לקחת בחשבון , לדוגמה – 

“המערכת הפיננסית האסלאמית – מרכיב חשוב בתמונת מודיעין העסקי העתידי”. 

נחום שילה, מזרחן ואיש מחקר, הדובר ערבית ופרסית פותח בפיננו צוהר למקורות מידע נוספים ולמרכיבים שיכולים להשפיע על שווקים. 

קישור למאמר 

אמיר בן ארצי , מנסה להגדיר את מקצוען הידע של המאה ה – 21 – מנהל מודיעין עסקי , מנהל ידע, מידען ואנליסט – 

אולי אנחנו צריכים להמשיך את הדיון כחלק מהתמקצעות התחום. 

קישור למאמר 

אני מסכמת את הניוזלטר הנוכחי , גיליון 8  – כמי שעוקבת אחר ההתפתחויות בתחום ורואה כמה השילוב בין המידענות לבין תהליכי הפקת התוצר המודיעין העסקי תחרותי מורכב משילוב נכון של שימוש נכון במקורות אנוש, מקורות פנים ארגוניים ומקורות מידע חיצוניים והבנת המשימות המוטלות על אנשי המודיעין התחרותי. 

ללא ספק המקצוענות במודיעין תחרותי מצריכה מיומנויות רבות, נבדלות , אך גם חופפות עם מקצועות אחרים. 

החוכמה היא לדעת לשלב אותן באופן המתאים כדי להפיק תוצר מקצועי ומתאים . 

כדאי לראות גם את זה

אנליזת מידע ברשויות מקומיות

מה תפקידו של אנליסט המידע ברשות המקומית, ולמה צריך מנתחי מידע בשלטון המקומי?

תוכניות כנסים בנושא אנליזה

כנס מטעם הפורום הישראלי למודיעין תחרותי (פימ”ת) ומכון היצוא להסתייע באנליסט  להשלמת הפאזל המודיעיני בהשתתפות מרצה …

כתיבת תגובה