fbpx
ראשי | מודיעין עסקי תחרותי | פוסט זה יאגד את פרסומי העבר על קורס “מודיעין עסקי תחרותי” .

פוסט זה יאגד את פרסומי העבר על קורס “מודיעין עסקי תחרותי” .

בקפה דה מרקר בתאריך ה – 24.10.2010 התפרסם כי נפתח קורס “מודיעין עסקי תחרותי” ב – 29.11.2010

נפתח המחזור ה – 9 של הקורס “מודיעין עסקי תחרותי” . הקורס משלב ידע תיאורטי בהקמת פונקציה של מודיעין עסקי תחרותי, מתודולוגיות יישומיות לחיפוש מידע עסקי אודות מתחרים, לקוחות, ספקים, מפיצים ומידע עסקי בנוגע לכל ההיבטים המשפיעים על העסק ומנהל מודיעין התחרותי צריך לעקוב אחריהם. 

מניסיון קורסים קודמים, הלומדים בקורס ממשיכים להשתמש בכלים מודיעינים בתפקידם ויוצאים עם ארגז כלים מאורגן לעבודה מקצועית ומעצימה את תפקידם האישי ואת הארגון. 

כמו כן, בקורס זה תהיה גם התייחס למודיעין מבצעי בפעילות מודיעין עסקי. •ההרצאה תתמקד בעיקר באיסוף מודיעין ממקורות “יומינט”/אנושיים, והשימוש במקורות אינטרנטיים כפלטפורמה מקדימה לאיסוף, במורכבות ובתחכום שבמבצעים אלה. •לדעת איך להתגונן מפני איסוף מיידע מסווג ע”י המתחרה. •לפתח חשיבה מודיעינית.  •פרשיה-תיאור אירוע מלא.

•לעורר ולהגביר את המודעות למודיעין עסקי וריגול תעשייתי בעולם עסקי ותחרותי. • •להכיר מקורות ודרכי פעולה אופרטיביים לאיסוף מודיעין איכותי וקריטי לפירמה. • •משמעות שילוב המימד האנושי בתהליכי האיסוף-אומנות ההפעלה. • •אלמנטים פסיכולוגיים בהפעלה ובאיסוף מידע מאנשים. • •מה צריך לעשות ע”מ לאסוף מודיעין ואיך עושים את זה?

הרצאה זו העוסקת באיסוף מודיעין ממקורות “יומינט / אנושיים” תנתן על ידי מר אביב הולין – BA, מנכ”ל חברת Through Link Ltd, חברה העוסקת בפיתוח עסקי רב תחומי ובינ”ל.
מרצה ותיק למודיעין עסקי במוסדות אקדמיים/ אוניברסיטאות

הקורס מיועד גם למידענים, מנהלים. •אנשי רכש,כ”א, שיווק, מכירות, פיתוח, לוגיסטיקה: תפעול.

למידע נוסף באתר איגוד לשכות המסחר: 

http://www.chamber.org.il/Content.aspx?code=753&cat=737&mn=9

מועד ומסגרת הקורס 
הקורס כולל 10 מפגשים ויתקיים בימי שני בין השעות 17:00-20:00 החל מהתאריך 25.10.10
במכללה העסקית של איגוד לשכות המסחר, רח’ החשמונאים 84 ת”א.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למחלקת ההדרכה בטלפון: 8111*

קורס מודיעין עסקי תחרותי כפי שפורסם בשנת 2009 בקפה דה מרקר

בעולם העסקים המאופיין בתחרות עולמית גוברת וזרימת מידע רב ונגיש, יש צורך בהיכרות עם כלים למודיעין עסקי המסיייעים בקבלת החלטות, גיבוש אסטרטגיות והתמודדות יעילה עם מתחרים. 

הקורס משלב לימוד עיוני ומעשי של תהליכי עבודת איש המודיעין העסקי, ותחומי הפעילות של המודיעין העסקי בארגון ואופן שילובו בחברות. 
כמו כן, ילמדו טכניקות איסוף מידע באמצעות הכרת כלי חיפוש שונים ברשת האינטרנט והכרת מאגרי מידע (בחינם ובתשלום) דרכם ניתן להשיג מידע פינסי ועסקי אודות מתחרים ושותפים עסקיים. כן יערכו חיפוש מידע נסתר בווב הנסתר, מעקב אחר שינויים באתרים, ובחינת המידע הגלוי. 
בקורס ינתנו כלים ליצירת תמונת מצב מודיעינית עדכנית תומכת החלטות עסקיות אסטרטגיות.

מטרת הקורס 
* הכרת תחומי פעילות המודיעין העסקי ובחינת מתודולוגיות בעבודת איש המודיעין העסקי.
* פיתוח חשיבה מודיעינית, שימוש במודלים והתאמתם למציאות הקיימת בשוק תחרותי.
* הקניית כלים וידע, טכניקות ואסטרטגיות בחיפושי מידע באינטרנט.
קהל היעד 
מנהלים, אנשי פיתוח עסקי, אנשי שיווק, מנהלי מוצר או למעוניינים לרכוש ידע מקצועי וכלים ישומיים בעבודתם.
נושאי לימוד עיקריים 
התוכנית בנוייה משני מודולים:
הפילוסופיה של המודיעין:
* מודיעין עסקי ככלי ניהולי וכאמצעי ליזמות וצמיחה עסקית.
* פילוסופיה של המודיעין – מתודולוגיה ליצירת הערכות אסטרטגיות.
* הפסיכולוגיה של המחקר המודיעיני.
* תהליכי עבודת איש המודיעין – איסוף, סינון, אימות, יצירת סינרגיה למידע, ניתוח והפצת מידע.
* סוגיות בפעילות מודיעין עסקי תחרותי. 
תהליכי איסוף מידע – חיפושי מידע ברשת האינטרנט:
* משאלה לשאילתא: הגדרת יעדי החיפוש ובניית שאילתא.
* סוגי המידע העיסקי, מקורות למידע עסקי.
* האינטרנט ככלי מחקר שימושי: עקרונות חיפושי מידע באינטרנט, הערכת מידע, ואתרי אינטרנט.
* הכרת כלי חיפוש באינטרנט (כלי חיפוש היררכיים (מדריכים), אינדקסים, כלי חיפוש סורקים (מנועי חיפוש, הווב הנסתר). 
* מידע פיננסי, חדשות עסקיות וחיפושי מידע בקבוצות דיון ובפורומים.
* מאגרי מידע ברשת האינטרנט (מאגרי מידע בחינם ובתשלום).
* מידע על חברות וחיפוש מחקרי שוק.
שיטת הלימוד 
הקורס כולל הרצאות פרונטליות, דיונים, דפי מידע (כל האתרים והמאגרים הנלמדים בקורס).

המרצה
הקורס מועבר ע”י גב’ ענת קלומל, מידענית עצמאית ומרצה למידענות, מודיעין עסקי תחרותי וניהול ידע במוסדות אקדמאים שונים. 
בעלת תעודת הוראה, M.A. בלימודי בטחון ו- M.A. בלימודי מידע במסלול למידענות ארגונית.
מועד ומסגרת הקורס 
הקורס כולל 10 מפגשים ויתקיים בימי שני בין השעות 17:00-20:00 החל מהתאריך 16.11.09 
במכללה העסקית של איגוד לשכות המסחר, רח’ החשמונאים 84 ת”א.

לרשות התלמידים הסדר חניה בחניון אבן זיו, רח’ סעדיה גאון 22, ת”א (מאחורי הלשכה).
לפרטים נוספים ניתן לפנות למחלקת ההדרכה בטלפון: 03-5631023/27/82/107

כדאי לראות גם את זה

החיפוש – בין חיפוש ברשת האינטרנט לחיפוש על פי אושו

מנועי החיפוש (גוגל) כהתגשמות הפנטזיות העתיקות של המין האנושי בחיפוש והחיפוש על פי אושו. החיפוש מרתק …

תוכניות כנסים בנושא אנליזה

כנס מטעם הפורום הישראלי למודיעין תחרותי (פימ”ת) ומכון היצוא להסתייע באנליסט  להשלמת הפאזל המודיעיני בהשתתפות מרצה …

כתיבת תגובה